SZKOŁA PODSTAWOWA.......SZKOŁA PODSTAWOWA......

Powrót

Wycieczka do Zawoi

Na ten wyjazd wszyscy czekali z niecierpliwością i mimo tego, że synoptycy nie napawali nas optymizmem, 8 kwietnia wszyscy uczestnicy wycieczki stawili się na miejscu zbiórki punktualnie.

W drodze do Zawoi – cudownego miejsca położonego w malowniczych Beskidach – zatrzymaliśmy się w Krakowie, gdzie zwiedzaliśmy m.in. Wawel, Kościół Mariacki i Sukiennice. Mieliśmy szczęście usłyszeć hejnał płynący z wieży.

Następnym punktem wycieczki były Wadowice. Zwiedziliśmy cudowny kościółek na wzgórzu. Oczywiście udaliśmy się też na papieskie kremówki. Rzeczywiście smakowały wyjątkowo.

Do Zawoi dotarliśmy późnym popołudniem. Mimo długiej podróży humory nam dopisywały i nikt nie czuł się zmęczony.

Następnego dnia udaliśmy się poznawać okolicę. Zwiedzaliśmy Ośrodek Edukacyjny babiogórskiego Parku narodowego oraz skansen. Obejrzeliśmy eksponaty dotyczące fauny i flory tamtejszych terenów oraz dowiedzieliśmy się jak żyli pod Babią Górą ludzie na początku XX wieku. następnie udaliśmy się do podnóża góry, którą górale nazywają „Babią”.

Trzeci dzień był niezwykle aktywny, a zarazem atrakcyjny – wycieczka do Zakopanego. Zaczęliśmy od Wielkiej Krokwi. Wszyscy chętni i odważni mogli wjechać na nią wyciągiem krzesełkowym. Później było przejście do Kuźnic. Następnie zwiedzaliśmy Sanktuarium na Krzeptówkach oraz cmentarz na Pękowym Brzyzku.

Czas w ośrodku uatrakcyjniały nam różnorodne zajęcia manualne. We wszystkich dzieci uczestniczyły z ogromnym zainteresowaniem i zaangażowaniem. dzieci lepiły z gliny, z masy solnej, wykonywały zabawki z siana, malowały na szkle.

Wiele rozrywki dostarczył nam występ gawędziarzy zawojskich. W humorystyczny sposób opowiadali gwarą o zwyczajach i trybie życia górali.

Pięć dni minęło bardzo szybko. Wszyscy doskonale się bawili. Żal było wyjeżdżać i nie obeszło się bez łez. Na szczęście w drodze powrotnej czekała nas jeszcze jedna atrakcja – Park Miniatur i Rozrywki w Inwałdzie. Tam obejrzeliśmy miniatury najsłynniejszych budowli świata. Poza tym zwiedziliśmy piramidę egipską i przeszliśmy przez salon strachów. Ogromne wrażenie wywarł na nas film wyświetlany w technologii 5D.

Zmęczeni ale zadowoleni, bogaci w wiedzę i pełni niezapomnianych wrażeń wróciliśmy w piątek 12 kwietnia. Przed szkołą w Suskowoli czekali na nas stęsknieni za swoimi pociechami rodzice.

Kraków - dziedziniec wawelski

Kraków - groby królewskie

Na placu św. Piotra - w Parku Miniatur

Wadowice - przed pomnikiem JPII.

Wizyta u danieli i sarenek - ośrodek ekologiczny